maandag 21 april 2014

Er kwam even iets tussendoor...

We zijn druk bezig met de bovenverdieping, maar er kwam even iets tussendoor...

We misten buiten nog een loungeset om te relaxen en te genieten van de zon. De loungeset die bij onze eettafel met stoelen hoort vinden we erg mooi, maar veel te duur, dus er moest een alternatief bedacht worden.

Op internet vond ik een bouwtekening van een steigerhouten bank. Afgelopen dinsdag was Theo bij de vriend (Stef) van mijn tweelingzus en vertelde hij dat hij voor mij twee banken met een tafel zou gaan maken. Stef is erg handig (hij bouwt veranda's) en bod Theo aan om te helpen. Zo gezegd, zo gedaan…

Woensdag hebben Stef en Theo het hout opgehaald en zijn ze begonnen met zagen en schuren, donderdag werden de twee banken in elkaar gezet, vrijdag de twee tafeltjes en aan het eind van de middag was de loungeset klaar!

Het steigerhout moet nu nog even drogen, waarna we de set kunnen beitsen. We beitsen de loungeset in een grijstint, want dat past mooi bij de stoelen.

Ik ben er super blij mee en laat jullie uiteraard het eindresultaat nog een keer zien!


11 opmerkingen:

  1. Héél mooi de loungezetels in stijgerhout. Ziet er nu al veelbelovend uit. Succes nog met de afwerking. Vele grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor zo'n loungeset en handig als je dat zelf kan maken met een beetje hulp.
    Als ik hier zo'n bouwtekening laat zien kijkt manlief mij aan of ik gek ben geworden hij is echt totaal niet handig.
    Veel succes nog met schilderen!
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie set zo zeg! Manlief hier is er ook al mee bezig geweest. Ideaal!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor, daar gaan jullie vast veel plezier van hebben!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél mooi zeg…gewoonweg prachtig….leuk dat je man dat zelf kan maken
    mijn man ik ook hééél handig …maar dit….denk ik niet ….jammer …haha…
    Geniet er maar van….
    Fijne week nog
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is mooi geworden. Zeker als het dadelijk nog mooi vergrijst is. Ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag een zelfgemaakte steigerhouten loungebank van mijn lief gekregen. De bouwtekening hadden we ook van internet geplukt. Hij bevalt nog steeds prima. Alleen wacht ie nog op een bijpassend tafeltje....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor! Heerlijk zo'n loungeset buiten, daar ga je vast veel plezier en zitgenot van beleven.

    Lieve groet Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Reineke, heel erg bedankt voor je lieve reactie op mijn blogje over onze lieve Busterman. Voor mij was je onbekend in blogland, dat maakt zo'n reactie extra speciaal. Heb even bij je rondgeneusd en sta inmiddels bij je volgers hoor!
    Tot een volgende keer, groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Dear,

    i Like Your Blog Very Much..I see Daily Your Blog ,is A Very Useful For me.

    You can also Find massief houten tafel Op zoek naar een massief houten eettafel en een houten loungeset? Koop Poorten-tafels.nl voor meubilair van hoge kwaliteit tegen ongelooflijke prijzen voor uw diner.

    Visit Now:- http://poorten-tafels.nl/

    BeantwoordenVerwijderen